חדר בריחה נגיש- יש כזה דבר בחיפה

את החדר הקמנו, עיצבנו וטיפחנו לא רק מתוך מחשבה על היכולת האסטרטגית החריפה של השחקנים שלנו, אלא גם במחשבה יסודית על חווית בילוי שמתאימה לכולם.
עם תכנון מוקדם והמון חשיבה הצלחנו ליצור
משחק מהנה ומלא אתגרים גם לאנשים עם כסאות גלגלים, כבדי שמיעה וחרשים.

חדר בריחה נגיש בחיפה

0% מאמץ פיזי, 100% אתגר מחשבתי

שחקנים שמגיעים לחדר בריחה הם בראש ובראשונה אורחי המקום. לכן היה לנו ברור מראש שנעשה את הכל כדי לא להשאיר אף אורח מחוץ לדלת. ככל שהחדר שבו הם משחקים עורך יותר התאמות מתוך בירור מעמיק של צרכי השחקנים, כך הוא שומר על רמת חוויה טובה לאורך כל 60 הדקות. אם אדם שסובל מנכות, ליקוי או מוגבלות כלשהם יחווה תסכול רק משום שקשה לו להתנועע במקום או להשתתף במשימות כמו לחלץ מפתח מהמדף העליון או האזנה למסר שנמסר בלחש – לא השגנו בכך שום מטרה.
לשם כך, יצרנו את הג’וב היווני כחדר בריחה נגיש בחיפה והיחידי שנבדק עלי די מתנדבים של”נגישות ישראל”. החדר שבקומה השישית במגדל הנביאים בשכונת הדר (אל דאגה, מעלית גדולה תיקח אתכם לשם), מתאים ליושבים בכיסאות גלגלים או מתניידים בקביים, לחירשים וכבדי שמיעה.

חדר בריחה שנבדק על ידי נגישות ישראך

איך מנגישים חדר בריחה?

בשלב הראשון, צריך לבחון לעומק את המבנה שבו ממוקם החדר. כשחלמנו על חדר בריחה משלנו, סקרנו מאות מקומות מתאימים אך למרבה הצער, אף אחד מהם לא ענה על דרישות הנגישות. במשך חצי שנה סרבנו לוותר: ביקרנו, חקרנו ובדקנו עשרות מקומות. רצינו למצוא את “האחד” חדר ללא פשרות בנושא:  מבנה ללא מדרגות בכניסה, מעליות רחבות, שירותים נגישים לנכים וחניות נכים צמודות. כפי שאתם כבר מבינים, את המקום המושלם בהחלט מצאנו בסופו של דבר וכעת ניגשנו לתכנון המשחק: כיצד הקווסט יכול להיות מונגש גם הוא? ובכן, יצרנו רוחב פתחים אידיאלי, מרחב תנועה גדול מספיק לסיבובים, מעברים חלקים וחידות שנעזרות באמצעים ויזואליים. התוצאה – חדר בריחה נגיש, נוח ומספק לכל צורך ולכל דרישת השחקנים! הרבה אנשים חושבים שנגישות נותנת מענה מתאים למוגבלי תנועה בלבד. אלא שנגישות מתקיימת גם כלפי כבדי שמיעה וחירשים. גם הפעם יצרנו תהליך הנגשה פשוט מתוך תכנון וחשיבה מקדימים. השתמשנו בתחליפים לפעולות קוליות באמצעות טקסט שבאמצעותן ניתן לתקשר עם המדריך בזמן המשחק ובכניסה אליו. את החידות תכננו באופן חזותי מבלי להשתמש בשמע.

חדר בריחה נגיש

 לא משאירים אף אחד מאחור: למי עוד אנחנו מתאימים? 

מתוך מחשבה אמיתית על כולם, אנו אפילו מבצעים באופן שגרתי תרגום במקום לשפת הסימנים, המתבצע על ידי מתורגמנית מוסמכת שעובדת אצלנו במקום. אנו מתאימים גם לכל מי שמחפש חדר בריחה הכולל פעילות בשפה האנגלית ולנשים בהריון.אם השריר העיקרי שמופעל כאן הוא המוח, שום דבר אחר לא צריך להגביל. התנועה חופשית, החדר גדול ולא תצטרכו לטפס או לזחול בשום שלב כדי להשיג את המטרה.חלמנו על מקום נגיש, חווייתי ושווה לכולם ובינינו, הצלחנו בענק!רוצים לדעת מה הסיפור האישי מאחורי החדר הנגיש ? כנסו ל ynet/ כלבו/ כתבה בתוכנית הבוקר/ רדיו שמופיעים בקישורים למטה.

כתבות על הנגישות של הג’וב היווני

הכירו את הסיפור האישי מאחוריי הנגישות במקום לאנשים עם מוגבלות בתנועה ובשמיעה.

חדר בריחה נגיש

תחרות יזם השנה לשנת 2018

השתתפנו בתחרות יזם השנה לשנת 2018 של קרן שמש בקטגורייה החברתית כחדר בריחה נגיש.

לעוד מידע על התחרות לחצו כאן

 

תוכנית הבוקר -ערוץ 13

ראיון בתוכנית הבוקר פותחים יופ בערוץ 13 בו הסברתי מה זה חדר בריחה נגיש ולמה כל כך חשוב שתהיה חווית בילוי נגישה לכולם.
לראיון המלא לחצו כאן

רדיו לב העיר- ראיון עם הג'וב היווני

תוכנית ברדיו לב העיר

ראיון עם הילה הררי מרדיו לב העיר בחיפה בו סיפרתי על הג’וב היווני, על הסיפור האישי שלי  ועל הנגישות המלאה ל המקום. רוצים לשמוע את התוכנית המלאה  לחצו כאן

 

כתבה ל ynet

ynet כתבה ב

הג’וב היווני- חדר בריחה נגיש שם דגש על הנגשת המקום ליושבים על כסאות גלגלים, כבדי שמיעה וחרשים. אסף קמר כתב וואינט ביקר בעסק החברתי – קהילתי התרשם מהחידות , המעברים , הפתחים והפעילויות השונות במקום. לצפייה בכתבה לחצו כאן

 

חדר בריחה נגיש

להזמנת מזוודת בריחה- איסוף והחזרה בחיפה

5 + 12 =

מיקום

חורי 2, מגדל הנביאים קומה 6, חיפה

דרכי התקשרות

0543187557
info@logic-escape.com

שעות פעילות

9:00-1:30
ימים א'-ש'